stáž Řecko

[image003.jpg]
 
 

Mgr. Pavelková Dita
Kyralová Kamila




 

Prostředí a klima školy

  •            školka je pro děti od 4 - 6let
  •            dvě třídy se stejnou věkovou kategorií dětí
  •            23 dětí ve třídě
  •            školka rodinného typu
  •            třída byla pouze z jedné místnosti
  •            jedna třídní paní učitelka - každý den ráno
  •            odpoledne jsou děti spojené a je tam s nimi paní  ředitelka s pomocnou paní učitelkou
  •            děti nosí vlastní jídlo
  •            v MŠ se děti nepřevlékají, ani nepřezouvají
  •            výzdoba třídy byla hlavně pomocí suchého zipu a vlastní výrobou
  •            informování rodičů, bylo pouze skrze paní učitelky

    1.třída
        Obrazek4.jpgObrazek6.jpg









[Obrazek38%281%29.jpg][Obrazek14.jpg]

2.třída
[Obrazek22.jpg]Obrazek1.jpg

 
    Režim dne
  •             7:45 - otevření MŠ
  •             9:00 - poslední příchod dětí
  •             9:00 - 11:00 řízená činnost, prokládaná volnou hrou
  •             11:00 - 11:20 svačina
  •             11:20 - 12:00 - řízená činnost
  •             12:00 - 13:00 - pobyt venku
  •             13:00 - odchod dětí (co jdou před oběděm)
  •             13:30 - 14:00 - oběd
  •             14:00 - 16:00 - odpočinek
  •             16:00 - 16:45 - volná hra
  •             16:45 - zavírání MŠ

[Obrazek15.jpg][Obrazek12.jpg]

 























 
Šatna, umývárny a zahrada
  •          šatny a umývárny mají obě třídy společné
  •          dvorek mají děti také společný - zde měly možnost volné hry venku i ve třídě
  •          lehátka a místo k odpočinku jsou na chodbě (u šaten)

Dvorek
[Obrazek37.jpg][Obrazek35.jpg][Obrazek36.jpg]
Šatna
[Obrazek31.jpg]Obrazek28.jpg[Obrazek34.jpg][Obrazek33.jpg]

Místo k odpočinku - součást chodby
[Obrazek30.jpg]

Program MŠ
  •             řízená část se konala většinou v kruhu na lavičkách s paní učitelkou
  •             zpěv byl vždy s přehrávačem
  •             pracovní listy, omalovánky u stolu s fixami
  •             stříhaly pouze nejstarší děti, ostatní nedostaly možnost (5dětí ze třídy)
  •             u svačiny a oběda pouštějí relaxační hudbu
  •             program pro jedno dítě ze třídy - jednou týdně jedno dítě má možnost předvést, co má rádo a děti se mohou o něm dozvědět nové informace
Obrazek21.jpg[Obrazek19.jpg]Obrazek8%281%29.jpg

Obrazek17.jpg
 
 
 

 

 





Poznatky paní učitelky Kyralové:"Viděla jsem atmosféru a klima v řecké škole. Pochopila jsem přístup k dětem s OMJ a zažila ten pocit na vlastní kůži. Zaujal mě klidný a vyrovnaný přístup učitelek k velmi temperamentním povahám dětí. Ráda bych tento přístup přenesla do své práce."

Poznatky paní učitelky Pavelkové:"Poznala jsem vzdělávací systém v jiné zemi, konkrétně v Řecku. Získala jsem zkušenosti s řeckými dětmi, jejich zvyky a přístup učitelek. Měla jsem možnost vidět, jakým způsobem paní učitelky pracují, jaké pomůcky používají a naopak, co nemají a my ano."