stáž Finsko

[image003.jpg]
 



Bc. Veronika Strupková

Jana Jasmína Sovová



 

1. den - předškoláci

  •          5-6 leté (do ZŠ od 7 let)
  •          Práce ve 2-3 skupinkách
  •          4 učitelky
  •          Ranní kruh – kalendář, počasí







 
WhatsAppImage2022-06-08at10.31.55.jpeg
 
  •          Šatna – chodba
  •          Děti to měly dost vysoko
  •          Den začínal snídaní
  •          Scházely se do půl deváté








 












IMG_20220425_094233.jpg














 
 
  •          Následoval kruh s počasím s kalendářem
  •          Ve dvou skupinkách – podle věku
  •          Další dvě učitelky chystaly tvoření
  •          Toto mají i v ochodech – pro cizince, aby věděli, jak se oblékat










 
IMG_20220425_101836.jpg
 
  •          Část větších dětí dodělávala dárky pro maminky
  •          Mladší děti měly řízenou činnost – úvod do tématu a motivaci na tvoření – uříznutá mrkev, jaro, ptáci se vrací
IMG_20220427_091322.jpg
  •          Mladší děti tvořily
  •          Starší měly hodinu angličtiny




IMG_20220425_103151.jpg
IMG_20220425_105644.jpg


 
IMG_20220426_083607.jpg

2. den - tříleťáci

  •          I zde mladší a starší
  •          Dvě problémové děti
  •          Horší prostory
  •          Snídaně
  •          Hudebka
  •          Pobyt venku
  •          Oběd
  •          odpočinek

    na obrázku "iglů", které si děti vyrobily z krabiček a papírů
     

 

WhatsAppImage2022-06-08at10.31.52.jpegkalendář s fotkami dětí podle jejich narození

WhatsAppImage2022-06-08at10.31.49.jpegvyklápěcí palandy ze skříní
 

 

3. den 4-5 let

  •          Lépe zpracovaný kruh – i pocitová teplota, ne jen oficiální venkovní
  •          Rozdělení po kruh– část dětí šla ven a část dodělávala mýdla a zavoskované obrázky - dárky pro maminku









 
IMG_20220427_105037.jpg
IMG_20220427_083857.jpgIMG_20220427_083950.jpgIMG_20220427_084011.jpg

IMG_20220428_103156.jpg

4. den – zpátky u předškoláků

 

Poznatky paní učitelky Sovové: "Oslovila mě práce v malých skupinkách. Byla zde obrovská rozmanitost různých národností, což se promítalo i do výuky. Velmi mě zaujala situace, kdy učitelka nechala několik dětí čekat bez možnosti nějaké aktivity. Děti s tím neměly žádný problém."

Poznatky paní učitelky Strupkové: "Ve Finsku jsem se setkala s velmi smíšeným OMJ kolektivem a pochopila různorodost mentality a potřeb národů. K dětem s OMJ je třeba pristupovat s trpělivostí a pochopením. Potřebují mnohem více času na adaptaci. Velmi vhodný je i pravidelný režim a společná obecná témata každého dne, jako je počasí, oblékání, kalendář...."