Čertoviny

Čertoviny



Charakteristika projektu, úvod:
Příchod Mikuláše, anděla a čerta – svátek, který téměř všechny děti očekávají nejen s radostí, ale i s obavami. „Existuje opravdu čert?“ „Opravdu čert odnáší zlobivé děti do pekla?“ „Je čert opravdu tak zlý, jak se o něm povídá?“ Hlavním cílem tohoto tematického plánu je ukázat a představit dětem čerta jako rošťáka, který je jim v mnohém podobný a zároveň děti zbavit strachu a obav (nebo je alespoň zmírnit) prostřednictvím her, aktivit a činností, které budou dítěti (dětem) příjemné.
Klíčové kompetence:
  • Kompetence k učení » klade otázky a hledá na ně odpovědi, aktivně si všímá, co se kolem něho děje; chce porozumět věcem, jevům a dějům, které kolem sebe vidí; poznává, že se může mnohému naučit, raduje se z toho, co samo dokázalo a zvládlo
  • Komunikativní kompetence » dokáže se vyjadřovat a sdělovat své prožitky, pocity a nálady různými prostředky (řečovými, výtvarnými, hudebními, dramatickými apod.)
  • Kompetence k řešení problémů » problémy řeší na základě bezprostřední zkušenosti; postupuje cestou pokusu a omylu, zkouší, experimentuje; spontánně vymýšlí nová řešení problémů a situací; hledá různé možnosti a varianty (má vlastní, originální nápady); využívá při tom dosavadních zkušeností, fantazii a představivost
Očekávaný výstup: